این رشته دانشجویان را با ابزارهایی برای اعمال مفاهیم اساسی مدیریت، بازاریابی، مالی و قانونی به سازمان های ورزشی تجهیز می کند. مدیریت ورزشی، زمینه ای است که بر ویژگی های تجاری ورزش تأکید. این رشته به مطالعه برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و بودجه بخش های سازمان های ورزشی یا بخش های مربوطه می پردازد
مدیریت ورزشی در تقریبا تمام انواع سطوح ورزشی، از جمله تفریحی، سازمان های خصوصی، سازمان های اجتماعی، فعالیت های ورزشی دولتی، ورزش های آماتور، ورزش دانشگاه ها و ورزش های حرفه ای، اعمال می شود. از کاربردهای آن می توان به مدیر ورزشی، مدیر بازاریابی ورزشی، مدیر اطلاعات ورزشی، مدیر توسعه ورزشی، مدیر باشگاه تناسب اندام، معلم یا مربی ورزشی، فروشنده تجهیزات ورزشی، هماهنگ کننده امکانات ورزشی، مالک تیم های ورزشی، مدیر مراکز تفریحی-ورزشی، سرپرست پارک و مدیر مسابقات را نام برد.